სურათი ჩემ კედელზე
[1957 წელი. მაისი]
შენიშვნები
არქივში ინახება ამ უთარიღო და უსათაურო ნაწარმოების სამი ავტოგრაფი: ერთი შავი(1 - 2გვ.) ავტოგრაფი გადათეთრებულია(1გვ.). მესამე ავტოგრაფის(1 -3 გვ.) მხოლოდ ერთი ვარიანტი არსებობს.
მწერლის ბოლო ნებად ჩავთვალე უფრო დიდი მოცულობის ხელნაწერი.
შავი ავტოგრაფი:
“ჩემს კედელზე ათი სურათია გაკრული: ორი ტიტველა ქალის, ორი ნახევრადტიტველასი, ერთის პორტრეტი პროფილში, ერთიც უშბის: ის მისი ორივე რქითა ჩანს, ერთიც ვიღაც მსახიობის. ერთი ამხანაგის ნახატია. ჩემი ნოველის ილუსტრაცია: პატეფონის ფირფიტის ფონზე შიშველა ცალთვალა კაცი უკრავს გიტარაზე - ესეც შვიდი. დარჩენილი სამიდან ერთია დედის და მამის ერთად, ჩემი შეყვარებულის, ესეც ცხრა და ჩემი. “რა საჭიროა ჩემი სურათი, ვფიქრობ, მერე ხელში ვიღებ, ვინახავ. განვაგრძობ მუშაობას: ახლა კედელზე ცხრა სურათი კიდია.”
ხელნაწერი მიახლოებით არის დათარიღიბული ვერიკო ანჯაფარიძის საიუბილეო ბარათის მიხედვით (1957 წლის 8 მაისი. ინახება არქივში). თეთრ ავტოგრაფში ინტენსიურად იხმარება ფიგურული ასო “ტ.” დათარიღებისათვის გათვალისწინებულია სხვა ფაქტორებიც (იხ. ტომი1, ავტოგრაფების დახასიათებისათვის). აქ ნახსენები ყველა სურათი, მართლაც, 1957 წლის გაზაფხულზე ჭიკარტებით იყო მიმაგრებული გურამის საწერი მაგიდის წინა კედელზე. არქივში ინახება, აგრეთვე, ამ ჩანახატში ნახსენები “ჩემი შეყვარებულის” და ჟან მარეს ფოტოსურათიც. ამ ფოტოსურათის უკანა მხარეს წერია ორი პატარა მოთხრობა (იხ. მომდევნო ნაწარმოებების შენიშვნები). კედელზე გაკრულ სურათებს შორის იყო, აგრეთვე, რენუარის “ქალბატონი სამარის პორტრეტი.” “ეს ჩემი ცოლიაო”, - გაიხუმრა ერთხელ. “ეს კი მე ვარო”, - ამბობდა გურამი კუბერტის მიერ შავ-თეთრით შესრულებულ ბოდლერის სურათზე. ბოდლერი ნახატზე ნახევრად შებრუნებული ზის საწერ მაგიდასთან და, მართლაც, რაღაცით წააგავს გურამს. ისე როგორც ცხოვრებაში, გურამს ძალიან მოსწონდა ქალბატონ სამარის ვარდისფრად შეფაკლული ღაწვები და ქალურობის უმაღლეს გამოვლენად თვლიდა.
შავ ავტოგრაფს მოსდევს მინაწერი: “ვწერ იმიტომ, რომ ძალიან დავიღალე სმისგან. მართლა დავიღალე. მართლაააა”
1 სიაში: “სურათი ჩემს კედელზე.”
ქვეყნდება პირველად.